Rozbité vozne, nefungujúca klimatizácia, večné meškania či stanice, ktoré boli naposledy zrekonštruované po prechode frontu v roku 1945. Tak vyzerajú naše železnice. Lenže manažéri zarábajú desiatky tisíc eur. Aj keď sú v strate a hrozí prepúšťanie! Žijú si ako králi!
Reč je o šéfoch a manažéroch štátnych železníc. Ich majetkové priznania totiž zverejnila Národná rada Slovenskej republiky. V ktorej z nich sa teda oplatí sedieť na manažérskej stoličke? To je úplne jedno! Napríklad šéf Železníc SR Štefan Hlinka, ktorým patria koľajnice, zarobil z verejnej funkcie 107 752 €! K tomu priznal ďalších 29 878 € ako iné príjmy.
Tým príbeh železníc nekončí. Matej Augustín, ktorý donedávna šéfoval železničnému Cargu, uviedol, že vlani zarobil 87 619 €. Firma pritom vlani skončila so stratou vyše 120 miliónov €. „Ministerstvo dopravy bude robiť opatrenia smerujúce ku konsolidácii železničných spoločností,“ tvrdí hovorca rezortu Martin Krajčovič.
Posledný zo „železničiarskych bossov“ Milan Chúpek, šéf osobnej železničnej dopravy vlani zarobil 145 786 €! Z verejnej funkcie to pritom bolo „len“ 10 800 €, ako iné príjmy uvádza neuveriteľných 134 986 €. Príjmy manažérov sa totiž skladajú z viacerých zložiek. Časť tvorí odmena za zastupovanie štátu, niektorí berú peniaze aj za to, že v týchto firmách majú aj manažérsku funkciu. Samozrejme, dostávajú aj mimoriadne odmeny a podiely na zisku.
Štefan Hlinka príjem z verejnej funkcie 107 752 €
|
|
Matej Augustín príjem z verejnej funkcie 87 619 € |
|
Milan Chúpek, príjem z verejnej funkcie: 10 800 €
|